EM dag 2, vinst i klassen & 4a totalt

Nu är även dag 2 avslutad här i Italien.

 

Imorse kände jag mig riktigt på hugget och tyckte att det skulle bli riktigt kul att köra dag 2! Jag kände mig inte alls lika stel och direkt när jag drog iväg så kändes det riktigt bra och kroppen svarade som jag ville! Tyckte direkt att det skulle bli riktigt kul med körningen idag. Efter första provet så kändes det okej men hade några misstag så det fanns lite att jobba på. Ändå kändes det riktigt bra och det visade sig att jag hade andra tid i klassen. Jag kom in i ett bra flyt som höll i sig hela varvet.

Inför andra varvet kände jag att jag kunde ge lite bättre mot vad jag gjort det första. Drog ut med ambitionen att minska ner på misstagen och att ha kul. Kändes riktigt bra rakt igenom men blev lite förbannad på 5e provet då jag kom ifatt och var tvungen att ta mig om varvade förare, vilket gjorde att jag inte riktigt kunde ge allt. Ut på crossprovet flöt allt på. Det hade börjat torka upp en hel del och det hade börjat damma, men jag litade på fästet och kunde går ut hårt redan i början och kom in i ett skönt flow trots att  det var halt. Än så länge kändes det riktigt bra, hade inga stora misstag och det mesta bara flöt på. Efter andra varvet kändes det bra men jag visste inte riktigt hur jag låg till.

När jag kom in på näst sista servicen så talade de om för mig att jag ledde klassen och låg 2a i totalen, vilket kändes riktigt skoj! Ut på nästa prov var jag bestämd och besluten på att köra lika bra och ville försöka komma ifatt han som låg före mig i totalen. Jag lämnade camelback och midjeväska vid målet till prov 7 och började rulla mot starten då jag märkte att kopplingen började krångla. När jag väl stod vid starten så hade jag ingen koppling kvar. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra mer än att jag var tvungen att ta mig igenom provet för att komma åt mina verktyg.

Tog mig igenom provet utan koppling men det kändes inte alls bra längre. Direkt när jag kom i mål tänkte jag att det var fel med kopplingskåpan så började öppna upp för att se hur lamellerna och det såg ut. Efter att ha kollat dem insåg jag att det inte var det som var felet utan att det hade lyckats bli hål så att hydraloljan till kopplingen hade runnit ur. Skruvade ihop allting och var väldigt sen ut på transporten, som var en typisk Italien-transport och gick på en smal ansats så att cykeln precis fick plats med ett stup eller en brant backe precis bredvid, så det var rätt spännande att köra där utan koppligt eftersom det dessutom svängde och var lite småbök efter vägen. När jag väl kom fram till sista servicen hade jag en minut till godo. Servicepersonalen hade som tur var blivit förvarnade av tack vare Kevin Olsén som startade samtidigt som mig så de stod klara med bensin och nya handskar och glasögon till mig.

Jag gav mig ut mot de två sista proven, även dessa plus transporten utan koppling. Det blev så klart lite svårare att köra och tappade den totala platsen ner till 4e med 4 sekunder upp till tvåan. Eftersom jag inte visste hur jag låg till så var jag rätt besviken på sista varvet. Dock ändrade jag snabbt den uppfattningen när jag fick reda på hur det faktiskt såg ut. Jag var chockad och glad över att lyckas bli 4a totalt, bästa junior för dagen och bästa svensk!

Jag vill ge ett stort tack till servicepersonalen och alla som hjälpt mig under helgen! Nu är det dags att börja ta sig hemåt mot Sverige igen. Det känns som att det har varit riktigt lyckade veckor här nere under försäsongsträningen och jag har en bra känsla inför säsongen!

 

OBS! Bilder kommer senare!

 
12 apr 2015

Välkommen

Välkommen till www.tsracing.nu.

 

 

 

 

 

 

 

         

 

 

          

 

 

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.    (klicka här för att förlänga premium)(info & kontakt)